El
Wall Street Journal tiene hoy un artículo [
enlace hoy en abierto] curioso sobre el Papa Benedicto XVI. Según sus observadores en el año que va de papado ha aparecido con bastantes elementos de marcas reconocidas.
Por ejemplo, se le ha visto con gafas de sol Serengeti, un iPod nano de Apple, zapatos de Geox... Eso sin contar los coches que gasta, Volkswagen y BMW
Pope Benedict XVI is appealing to a new group of admirers: marketers seeking not blessings but pontifical product placements.
Since his election last year, the pope has been spotted wearing Serengeti-branded sunglasses and brown walking shoes donated by Geox. He owns a specially engraved white Apple iPod, and he recently stirred much publicity with a pair of stylish red loafers that may or may not be from Prada.
The raft of designer labels floating around the new pontiff is one of the odder consequences of last year's long-awaited papal transition. For the marketing world, the change at the helm of the Holy See is presenting an unprecedented opportunity, but also an ethical dilemma over how far to exploit religion for hyping a product.
Teniendo en cuenta que es una de las figuras más fotografiadas del mundo, los ingresos por publicidad que pueden suponer estas imágenes son dificilmente calculables para un pobre mortal como yo
¿Cuanto le pagaría nuestra guardia civil por la
publicidad con el tricornio?
Etiquetas: MundoBola, Religion
Francamente, si el Papa vende su imagen a la compañía que le de más por lucir sus artículos, apaga y vámonos!